Huisartspraktijk Struijk
  • Home
  • Praktijkinformatie
    • Spoedgevallen
    • Openingstijden
    • Afspraak maken
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • Huisbezoek
    • Assistentie en praktijkondersteuning
  • Nieuws
  • Gezondheidsinformatie
  • Routebeschrijving
  • Medewerkers
  • Veelgestelde vragen
  • Klachtenregeling wkkgz
  • Links in de regio
  • Ik geef toestemming
  • Rijbewijskeuringen/verklaringen
  • Kleurplaten
  • In- en uitschrijvingen
  • Patiënt Tevredenheid Onderzoek (PTO)
  • Hyperlinks
  • Privacy Statement
  • Persoonlijke Gezondheids Omgeving (PGO)
  • Praktijkaccreditering
  • WID-registratie
  • Niet verschenen / No-Show beleid
  • Levenseinde gesprek / wilsverklaring
  • Juvoly Quick Consult
  • A
  • A
  • A

Patiënt Tevredenheid Onderzoek (PTO)


PTO Huisartspraktijk Struijk

Huisartspraktijk Struijk heeft onlangs een patiënt tevredenheidsonderzoek (PTO) uitgevoerd. Hierbij is gevraagd naar de tevredenheid van de zorgverlening van onze huisartspraktijk.

Het doel van dit onderzoek is om de mate van tevredenheid ten aanzien van de geboden dienstverlening te onderzoeken. De volgende thema’s zijn in dit onderzoek beoordeeld; behandelingen, wachttijden, ruimtes, informatievoorzieningen, contact, bereikbaarheid en verbeteringen. De onderzoeksvraag luidt: In welke mate zijn patiënten tevreden met de geboden dienstverlening en wat kan er beter?

Het onderzoek is ingevuld door patiënten in verschillende leeftijdscategorieën:

· 22% van de patiënten heeft de leeftijd van 18 tot 40 jaar

· 28% heeft de leeftijd van 41 – 60 jaar

· 50% is 61 jaar of ouder

Het gemiddelde cijfer dat u ons als huisartspraktijk heeft gegeven, is een 8,1. Hier zijn wij natuurlijk trots op, maar wij hebben ook kritisch gekeken naar uw antwoorden en suggesties en hierbij komen er een aantal opmerkingen naar voren:

Belangrijkste uitkomsten n.a.v. deze PTO:

1. Er wordt een te lange wachttijd in de wachtkamer ervaren door 64% van alle deelnemers.

2. 40% van alle deelnemers ervaart een te lange wachttijd aan de telefoon.

3. Op basis van de vraag “Heeft u het gevoel dat de huisarts goed naar u luistert en de tijd voor u neemt?”, geeft 30% van de deelnemers aan het gevoel te hebben dat de huisarts onvoldoende aandacht en tijd voor hen heeft.

4. De Klachtenregeling is niet bekend bij 64% van de deelnemers.

5. Onze website is niet bekend bij 42% van de deelnemers.

Naar aanleiding van deze uitkomsten hebben wij een aantal maatregelen doorgevoerd:

1. Tijdens de spreekuren wordt de klacht behandeld die u heeft aangegeven bij de assistente. Komt u voor meerdere klachten en heeft u dit niet aangegeven bij de assistente, dan wordt u verzocht een nieuwe afspraak te maken zodat de huisarts/assistente/praktijkondersteuner zo min mogelijk uitloopt in zijn spreekuur. Op deze manier proberen wij nog beter de spreekuren te plannen.

2. Op piekmomenten zullen er altijd 2 assistentes aanwezig zijn aan de telefoon.

3. Tijdens spreekuren maken wij gebruik van Juvoly Quick Consult, dit zet gesprekken tussen zorgverlener en patiënt direct om in tekst met AI. Dit zorgt er ook voor dat de huisarts minder tijd kwijt is aan administratie en meer aandacht heeft voor de patiënt.

4. Op de website en in de wachtkamer kunt u informatie vinden over onze klachtenregeling.

5. In de wachtkamer op het wachtkamerscherm staat een extra slide waarin wij kenbaar maken dat wij ook een website hebben.

  • Home
  • Praktijkinformatie
    • Spoedgevallen
    • Openingstijden
    • Afspraak maken
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • Huisbezoek
    • Assistentie en praktijkondersteuning
  • Nieuws
  • Gezondheidsinformatie
  • Routebeschrijving
  • Medewerkers
  • Veelgestelde vragen
  • Klachtenregeling wkkgz
  • Links in de regio
  • Ik geef toestemming
  • Rijbewijskeuringen/verklaringen
  • Kleurplaten
  • In- en uitschrijvingen
  • Patiënt Tevredenheid Onderzoek (PTO)
  • Hyperlinks
  • Privacy Statement
  • Persoonlijke Gezondheids Omgeving (PGO)
  • Praktijkaccreditering
  • WID-registratie
  • Niet verschenen / No-Show beleid
  • Levenseinde gesprek / wilsverklaring
  • Juvoly Quick Consult

Contact

Spoednummer 0591-622231 toets 1

Huisartspraktijk Struijk

Statenweg 2F
7824 CX Emmen
Telefoon:
0591-622231
Receptenlijn:
0591-622231 toets 2
KvK:
53369408
info@huisartspraktijkstruijk.nl
Routebeschrijving >
© 2025 Huisartspraktijk Struijk -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Home
  • Openingstijden
  • Beheer